
Otázky a odpovědi
Proč jsme se rozhodli poskytovat službu "Komplexní péče"?
V posledních 9 letech značka Dluhová poradna pomáhala řešit problémy s dluhy více než 120 000 lidem, z nichž přes 13 000 osob vyřešilo svoji situaci pomocí oddlužení dle insolvenčního zákona. Například v roce 2020 české soudy povolily oddlužení více než 22 000 lidem, přičemž více než 8 % z těchto osob se v samotném počátku obrátilo právě na značku Dluhová poradna.
Díky těmto zkušenostem dobře víme, jak moc důležitá a potřebná je asistence lidem i v průběhu oddlužení. Vstup do oddlužení je pouze prvním krokem na cestě z dluhů. Další důležité kroky je třeba učinit v průběhu oddlužení, a proto jsme vytvořili projekt, v němž pomáháme klientům nejen s řešením jejich každodenních problémů, které se objeví, ale i s jejich dalším rozvojem. Zkrátka se staráme, aby jejich cesta z dluhů proběhla úspěšně a již se nikdy do podobné situace nedostali. Pokud bychom si nebyli jisti, že tato "Komplexní péče" je pro lidi opravdu důležitá a přínosná, tak bychom tuto službu vůbec neprovozovali.
Pro koho je služba "Komplexní péče" určena?
Služba "Komplexní péče" je určena lidem, kteří jsou v procesu oddlužení podle insolvenčního zákona. Tato dobrovolná služba bývá nabídnuta vybraným lidem, kteří jsou již v oddlužení a u kterých je zároveň možné předpokládat, že pro ně bude “Komplexní péče” užitečná. Lidé, kterým “Komplexní péči” nabídneme, se následně mohou sami rozmyslet, zda pro ně bude tato služba užitečná, a dobrovolně se rozhodnout, zda službu “Komplexní péče” chtějí využít.
V čem spočívá služba "Komplexní péče" a jaké výhody přináší?
Služba „Komplexní péče“ zahrnuje nejen podporu lidem v oddlužení, sledování jejich insolvenčního řízení a pomoc s řešením problémů, které v procesu oddlužení nastanou, ale umožňuje lidem v oddlužení například také osvojení dovedností, které jsou nejčastěji žádané na trhu práce, a zvýšení úrovně jejich finanční gramotnosti, což je pro lidi v oddlužení velmi důležité. Uvědomujeme si totiž, že prvotní příčinou zadlužení je špatně nastavené myšlení lidí, které je následně vede k nesprávným rozhodnutím. Jestliže se nezmění způsob uvažování lidí, kteří se do dluhů dostali, tak je z dlouhodobého hlediska dost pravděpodobné, že tito lidé budou mít finanční problémy znovu. Podrobný popis toho, jak "Komplexní péče" funguje, si můžete přečíst na úvodní stránce a také v níže uvedených otázkách a odpovědích.
Co můžete očekávat od "osobního asistenta" (konzultanta) Dluhové poradny?
Každý klient má svého osobního asistenta, aby komunikace byla co nejsnadnější. Asistent je pro klienty oporou, protože má znalosti ze sociální oblasti a z oblasti oddlužení. Pracujeme jako tým a spolupracujeme s odborníky zaměřenými na nejrůznější oblasti, takže pokud si asistent není jistý, poslouží klientům alespoň jako prostředník, který zajistí vše, co je potřeba.
Asistent sleduje insolvenční řízení klienta, kontroluje jeho průběh, aktivně informuje klienta o novinkách, které zjistil, a individuálně konzultuje dotazy a situace, které v průběhu řízení nastanou. Asistent také klientovi pomáhá v dalších oblastech a životních situacích, které mohou do insolvenčního řízení zasahovat. Potenciálních problémů, které mohou v průběhu oddlužení nastat, je celá řada. Nemusí vzniknout přímo v insolvenčním řízení, ale mohou je ovlivňovat. Nejčastěji lidé potřebují pomoci v těchto oblastech: sociální příspěvky, daňová problematika, výživné (alimenty), dědictví, rozvod, svatba, majetkové vypořádání, problémy se zaměstnavatelem, pracovněprávní vztahy, problémy s úřady a jinými subjekty, konzultace při uzavření různých smluv, nově vzniklé dluhy, pokuty, nemocenská, pomoc s hledáním práce, zvýšení příjmu, snížení či výpadek příjmu, změna pracovního poměru atd. Pokud se jedná o právní služby, které je oprávněn poskytovat pouze advokát, tak klientovi můžeme bezplatně doporučit některého z advokátů, o kterém víme, že se v příslušné oblasti dobře orientuje a že klientovi své služby poskytne buď zdarma anebo za relativně nízkou odměnu, která je přiměřená odvedené práci. Často jsou advokáti, se kterými jsme v kontaktu, ochotni poskytnout své právní služby našim klientům zcela zdarma. Naši klienti tedy často nemusí advokátovi vůbec nic platit za to, že advokát pro klienty sepíše např. odvolání proti usnesení soudu o neschválení oddlužení, odvolání proti usnesení soudu o zrušení oddlužení nebo dokonce dovolání k Nejvyššímu soudu.
Jaké výhody má Facebook skupina a jakým způsobem funguje?
V této skupině si lidé vyměňují názory, rady a zkušenosti, vzájemně se podporují a motivují na cestě z dluhů. V naší Facebook skupině jsou pouze lidé, kteří jsou v oddlužení. Skupina má již přes 1 200 členů. My skupinu moderujeme, přidáváme příspěvky, odpovídáme na dotazy a pomáháme lidem řešit jejich problémy. Skupina je anonymní. Veškeré aktivity ve skupině vidí pouze ostatní členové této skupiny, nikdo jiný si nemůže příspěvky zobrazit.
Jakmile klient získá nárok na vstup do skupiny, je mu e-mailem odeslána pozvánka. Na základě této pozvánky klient požádá o přidání. Následně jeho žádost schválíme. Vstup do této skupiny je samozřejmě dobrovolný, takže každý se může sám rozhodnout, zda do skupiny vstoupí či nikoliv. Pokud klient nemá Facebook, měl by zvážit, zda si jej za účelem vstupu do této skupiny přece jen nezaloží. Jestliže klient potřebuje se založením profilu na Facebooku pomoci, tak mu rádi pomůžeme.
Jaký je cíl Vzdělávacího programu Dluhové poradny a co klientům přináší?
Cílem našeho Vzdělávacího programu je pozitivně ovlivnit budoucí život těch lidí, kteří jsou ochotni na sobě pracovat. Pomáháme lidem zajistit, aby se jejich problémy s placením dluhů v budoucnu již neopakovaly, a umožňujeme jim získat užitečné informace, nové znalosti, schopnosti a dovednosti, které napomohou k tomu, aby se jim v životě dařilo lépee.
Problémy našich klientů s dluhy se snažíme řešit nejen v krátkodobém horizontu v rámci procesu oddlužení, ale i natrvalo, což nás vede k tomu, že se soustředíme na prevenci vzniku nových dluhů. Zbavit se dluhů je základní krok, ale důležité je také to, co bude následovat dál. Proto jsme vytvořili Vzdělávací program. Jsme si vědomi toho, že primárním důvodem zadlužení je špatně nastavené myšlení lidí, které je následně vede k nesprávným rozhodnutím. Pokud se nezmění způsob uvažování lidí, kteří se do dluhů dostali, tak je z dlouhodobého hlediska značně pravděpodobné, že tito lidé budou mít finanční problémy znovu. K takové změně způsobu uvažování lidí přispívá v rámci služby „Komplexní péče“ především náš Vzdělávací program. V našem Vzdělávacím programu se lidem snažíme vysvětlit důvody, pro které je důležité pracovat na svém rozvoji, a to s tím cílem, aby si lidé uvědomili, že vzdělávat se a pracovat na sobě se vyplatí, neboť jde o základní předpoklad dlouhodobé pozitivní změny jejich situace.
Jaké výhody má vzdělávací platforma s video kurzy a jak funguje?
Pro rok 2024 zatím pozastaveno.
Klienti získávají neomezený a bezplatný přístup k přibližně 240 vzdělávacím video kurzům. Kurzy jsou profesionálně zpracované, neboť lektory kurzů jsou odborníci, kteří se daným tématům dlouhodobě věnují. Kurzy jsou zaměřeny na různé oblasti, přičemž primárně se soustředí na rozvoj těch dovedností, které jsou nejčastěji žádané na trhu práce. Díky studiu a sledování video kurzů se lidé mohou nejen naučit novým věcem, ale mohou i zvýšit svoji hodnotu na pracovním trhu, což jim umožní ucházet se o více pracovních míst. V dnešní době je totiž pravidlem, že čím větší znalosti a dovednosti lidé mají, tím větší je jejich hodnota na pracovním trhu. Je o ně větší zájem ze strany potenciálních zaměstnavatelů, mají více příležitostí a mohou tak získat lépe placenou práci.
Celková prodejní hodnota video kurzů je přes 150 000,- Kč. Za běžných okolností stojí každý video kurz 500 - 3 000 Kč. Naši klienti však získají ke všem video kurzům bezplatný a neomezený přístup. Po úspěšném absolvování kurzu lze získat certifikát, který může klient uvést ve svém životopisu. Video kurzy se konkrétně zaměřují například na anglický jazyk, práci s počítačem, práci s kancelářskými počítačovými programy Excel, Word a Outlook, obchodní dovednosti, psychologii prodeje, efektivní vyjednávání, pravidla českého pravopisu, gramatiku, stylistiku a spisovné psaní, finanční gramotnost, investiční gramotnost, metody k odstranění stresu a napětí, zvýšení sebevědomí, zlepšení pozornosti a soustředění, vytváření produktivních návyků, efektivní práci, organizaci času a plánování, ovlivňování lidí, vedení lidí, leadership a management a mnoho dalšího.
Jaké výhody má Vzdělávací program Dluhové poradny a jak funguje?
Klienti získávají přístup do webové sekce Vzdělávacího programu. Tato sekce je přístupná na portálu dpsekce.cz. Sekci každý týden rozšiřujeme o nový obsah na téma vzdělání, osobní rozvoj, práce, přivýdělek, podnikání, finanční úspory atd.
V podsekci „Finanční úspory“ naleznou klienti rady, tipy a návody, jakým způsobem mohou uspořit peněžní prostředky.
V podsekci „Práce, přivýdělek, podnikání“ jsou uvedeny rady, tipy a návody, kde a jakým způsobem mohou klienti hledat a získat práci, a rady, tipy a návody, jakým způsobem klienti mohou v dnešní době vydělávat peníze.
Podsekce „Vzdělání, kariéra, osobní rozvoj“ se zaměřuje především na oblast vzdělání, kariéry a osobního rozvoje a dále na investování, finanční gramotnost, produktivitu, psychologii, motivaci, marketing apod. Jedná se rozsáhlou oblast, v níž klientům poskytujeme spoustu doporučení, rad a tipů, které jim pomohou při osobním růstu, a také užitečné odkazy na video přednášky, webové portály, knihy, časopisy, pořady, dokumenty, semináře, kurzy apod.
Je služba "Komplexní péče" bezplatná?
Služba "Komplexní péče" bohužel bezplatná být nemůže. Takový požadavek není možné z ekonomických důvodů realizovat, protože provoz této služby obnáší nemalé finanční náklady. Náklady by musel platit někdo další. V současné době nemůžeme využít žádné dotace, které by umožňovaly celkové náklady na provoz služby “Komplexní péče“ pokrýt. Náklady na provoz služby „Komplexní péče“ jsou převážně představovány peněžními prostředky vynaloženými na mzdy zaměstnanců a ostatních spolupracovníků, kteří se na provozu této služby podílí a po kterých není možné spravedlivě požadovat, aby pracovali zadarmo. Další náklady jsou spojeny např. s rozvojem Vzdělávacího programu.
Jsme však přesvědčeni, že cena za tuto rozsáhlou službu je v porovnání s užitkem, který klientovi přináší, velmi výhodná, přičemž větší část lidí si ji může dovolit zaplatit. Je nutné brát v potaz, že tuto poměrně nízkou cenu bychom našim klientům nemohli nabídnout, pokud bychom nečerpali dotace, které jsou použity na alespoň částečné pokrytí mezd našich zaměstnanců. Díky dotacím, které umožňují částečně pokrýt mzdy zaměstnanců, může být cena služeb „Komplexní péče“ výrazně příznivější, než by tomu bylo za normálních okolností. Cena služeb “Komplexní péče” slouží téměř výlučně k pokrytí nákladů, které jsou s poskytováním těchto služeb spojeny, a nižší proto bohužel již být nemůže.
Lze odložit platbu za “Komplexní péči” případně tuto službu zrušit?
Pokud nastane situace, že klient z nějakého důvodu nemá možnost zaplatit splátku v dohodnutém termínu, snažíme se s klientem domluvit a v rámci možností splátku odložit na jiný termín. Samozřejmě jsme rádi, když jsou platby hrazeny v dohodnutém termínu. Zároveň však chceme, aby si “Komplexní péči” mohlo dovolit co nejvíce lidí, a proto se vždy snažíme s našimi klienty v rámci možností domluvit a vyjít jim maximálně vstříc.
Jestliže nastane situace, že klient zaplatí pouze část smluvně sjednané platby, přičemž z nějakého důvodu nechce či nemůže doplatit zbytek, tak dochází k předčasnému ukončení smlouvy, na jejímž základě jsou služby “Komplexní péče” poskytovány. Doba, po kterou bude služba „Komplexní péče“ dále poskytována, závisí v případě předčasného ukončení smlouvy na tom, kolik klient celkově zaplatil. Nevýhodou však je to, že klient, který neuhradí celou sjednanou částku úplaty za “Komplexní péči”, ztratí nárok na některé služby. Jedná se o ty služby, na které vzniká nárok až po doplacení celé částky sjednané úplaty za poskytování služeb “Komplexní péče”. Kdy a na co má klient nárok, je zřejmé z otázek a odpovědí uvedených níže a také ze samotné Smlouvy o poskytování služeb.
Kdy klient získá “osobního asistenta” z Dluhové poradny?
Klient získá nárok vstoupit do uzavřené skupiny na Facebooku v době, kdy zaplatí první část dohodnuté úplaty za služby “Komplexní péče”. Jakmile klient získá nárok na vstup do skupiny, je mu odeslána e-mailem pozvánka. Na základě této pozvánky klient požádá o přidání a my následně jeho žádost schválíme. Vstup do této skupiny je samozřejmě dobrovolný, takže každý se může sám rozhodnout, zda do skupiny vstoupí či nikoliv. Pokud klient nemá Facebook, měl by zvážit, zda si jej za účelem vstupu do této skupiny přece jen nezaloží. Jestliže klient potřebuje se založením profilu na Facebooku pomoci, rádi mu pomůžeme.”.
Kdy klient získá nárok připojit se do uzavřené Facebook skupiny?
Klient získá nárok vstoupit do uzavřené skupiny na Facebooku v okamžiku, kdy má zaplaceno alespoň 2 000,- Kč za službu “Komplexní péče”. Jakmile klient získá nárok pro vstup do skupiny, je mu odeslána emailem pozvánka. Na základě této pozvánky klient požádá o přidání a my následně jeho žádost schválíme. Vstup do této skupiny je samozřejmě dobrovolný, takže každý se může sám rozhodnout, zda do skupiny vstoupí či nikoliv. Pokud klient nemá Facebook, měl by zvážit, zda si jej za účelem vstupu do této skupiny přece jen nezaloží. Jestliže klient potřebuje se založením profilu na Facebooku pomoci, rádi mu pomůžeme.
Kdy klient získá přístup do webové sekce Vzdělávacího programu?
Přihlašovací údaje do webové sekce Vzdělávacího programu získá klient poté, co zaplatí celou dohodnutou částku úplaty za služby “Komplexní péče”. Klient bude mít přístup do vzdělávací sekce po celou dobu, na kterou byla uzavřena Smlouva o poskytování služeb. Prodloužení doby přístupu je poté možné na základě individuální dohody.
Kdy klient získá přístup do vzdělávací platformy s video kurzy?
Pro rok 2024 zatím pozastaveno.
Bezplatný přístup ke všem video kurzům klient získá, jakmile má zaplacenou celou sjednanou částku úplaty za službu “Komplexní péče. Klient získá bezplatný přístup ke všem video kurzům, které jsou na platformě k dispozici v okamžiku zaplacení celé sjednané částky úplaty, a také ke všem video kurzům, které budou na platformě postupně přidávány. Měsíčně bývá přidáno 3 - 6 nových video kurzů.
Provozovatelem tohoto webu a poskytovatelem služby "Komplexní péče" jsou Dluhová poradna s.r.o. (IČO: 03974928, DIČ: CZ03974928, adresa sídla: Chebská 73/48, Dvory, PSČ 360 06, Karlovy Vary), AK Dluhová poradna s.r.o. (IČO: 04826124, adresa sídla: Chebská 73/48, Dvory, PSČ 360 06, Karlovy Vary), Dluhová poradna Jižní Čechy s.r.o. (IČO: 04492145, adresa sídla: Čéčova 625/26, České Budějovice 3, PSČ 370 04, České Budějovice), Dluhová poradna Morava s.r.o. (IČO: 04492307, adresa sídla: Chebská 73/48, Dvory, PSČ 360 06, Karlovy Vary) a DP poradna s.r.o. (IČO: 04216369, adresa sídla: Bělehradská 858/23, Vinohrady, PSČ 120 00, Praha 2).